Data publikacji: 2017-06-05
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Pierwsza Przymiarka do startu w dorosłość
Kategoria: Dziecko, LIFESTYLE
• Właściciel m.in. marki Reserved – firma LPP razem z Fundacją Innowacji Społecznej pomaga młodym ludziom stawiać pierwsze zawodowe kroki. • Projekt Pierwsza Przymiarka adresowany jest do podopiecznych rodzinnych domów dziecka wchodzących w dorosłe życie.
Pierwsza Przymiarka do startu w dorosłość
Właściciel m.in. marki Reserved – firma LPP razem z Fundacją Innowacji Społecznej pomaga młodym ludziom stawiać pierwsze zawodowe kroki.
Projekt Pierwsza Przymiarka adresowany jest do podopiecznych rodzinnych domów dziecka wchodzących w dorosłe życie. Jego celem jest przygotowanie młodych ludzi do samodzielnego życia na własny rachunek.
Po warsztatach doskonalących umiejętności skutecznego poszukiwania pracy 10 uczestników programu odbędzie płatny staż w salonach Reserved.
LPP we współpracy z Fundacją Innowacji Społecznej zdecydowało się na pomoc młodym ludziom wychowującym się w rodzinnych domach dziecka w odnalezieniu się w dorosłym życiu i zdobyciu pierwszych doświadczeń zawodowych.
Wychowankowie placówek opiekuńczych przez lata przebywali poza własną rodziną. Wkraczając w dorosłość muszą opuścić miejsce, które nazywali domem i samodzielnie zmagać się z trudami codzienności. Opuszczając placówkę stają przed wieloma wyzwaniami związanymi z prowadzeniem życia na własny rachunek. Nie mając wsparcia ze strony rodziny sami muszą zatroszczyć się o swój udany start w dorosłość, zbudować własną stabilność mieszkaniową oraz zdobyć pracę pozwalającą na własne utrzymanie – mówi Marianna Sitek-Wróblewska – prezes Fundacji Innowacji Społecznej.
Projekt LPP Pierwsza Przymiarka ma na celu wsparcie młodych osób w tym trudnym zadaniu. Odpowiada na realny problem – co mają ze sobą zrobić młodzi ludzie, gdy placówka nie może się już nimi opiekować – dodaje Anna Miazga, koordynator ds. CSR w LPP
Naturalnie rozpoczęliśmy pracę od rekrutacji uczestników spośród podopiecznych Fundacji. Przedstawiciele LPP opowiedzieli zgłoszonym osobom, jak wygląda praca, firma, dalsze kroki w programie. Wszyscy zgłoszeni uczestnicy wzięli udział w warsztatach wspierających ich mocne strony, nauczyli się technik autoprezentacji, przygotowania CV, odbycia rozmowy rekrutacyjnej. Tylko dziesięcioro z nich zostanie zakwalifikowanych do dalszego etapu programu, ale dzięki warsztatom, wszyscy otrzymali praktyczne umiejętności, niezbędne na rynku pracy.
W kolejnym etapie, po rozmowie kwalifikacyjnej z kierownikami sklepów,10 osób otrzyma propozycję płatnego stażu w salonach flagowej marki LPP – Reserved. Młodzi ludzie zaczną pracę w sklepach już w lipcu i będą pod stałą opieką mentorów z LPP oraz swoich opiekunów z Fundacji.
Pilotaż programu zakończy się we wrześniu, następnie LPP zdecyduje czy kontynuować projekt w skali ogólnopolskiej. Firma nie wyklucza zaproszenia do Pierwszej Przymiarki także innych grup zagrożonych wykluczeniem zawodowym.
_________________________________________________________________________________________
LPP SA, jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się firm odzieżowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Firma od ponad 20 lat konsekwentnie prowadzi działalność w Polsce i za granicą, odnosząc sukcesy na wymagającym rynku odzieżowym. LPP SA zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Firma posiada sieć niemal 1700 salonów sprzedaży oraz sklepy on-line wszystkich swoich marek i tworzy miejsca pracy dla ponad 22 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Spółka LPP SA jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.
Kontakt dla mediów:
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Dziecko #LIFESTYLE