Data publikacji: 2014-12-10
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Mikołajkowe warsztaty z Dentusiem już za nami
Kategoria: Dziecko, LIFESTYLE
W tegoroczne mikołajki odbyła się „Sobota z Dentusiem”. W wybranych gabinetach dentystycznych odbyły się adaptacyjne wizyty dla najmłodszych.
W tegoroczne mikołajki rodzice z Warszawy mieli możliwość sprawienia swoim pociechom prezentu, który w przyszłości zapewni im piękny uśmiech. W wybranych gabinetach dentystycznych odbyła się „Sobota z Dentusiem” – akcja bezpłatnych wizyt adaptacyjnych dla najmłodszych organizowana w ramach kampanii „Lekcja stomatologii”.
6. grudnia około 200 małych pacjentów wzięło udział w spotkaniach, które miały na celu wyeliminowanie stresu stomatologicznego. Dzieci w formie zabawy poznawały zasady zachowania u dentysty oraz dbania o zęby. Każdemu z nich został wykonany przegląd jamy ustnej, a za zgodą rodziców fluoryzacja. Na koniec spotkania każdy mały pacjent, podobnie jak w poprzednich edycjach akcji, otrzymał dzienniczek przeglądów stomatologicznych, pluszowego Dentusia oraz mikołajkowe upominki.
Wizyty adaptacyjne to najlepsza metoda walki ze stresem stomatologicznym. Około połowa Polaków boi się dentystów, co negatywnie odbija się na stanie ich uzębienia. Stąd tak ważne jest uświadamianie najmłodszym, że wizyty u stomatologa nie należy się obawiać, a regularne przeglądy dentystyczne procentują pięknym zdrowym uśmiechem w późniejszych latach – powiedział dr Przemysław Uliasz, ekspert kampanii „Lekcja stomatologii”.
„Sobota z Dentusiem” już po raz trzeci stała się okazją do wsparcia chłopca chorego na rzadką chorobę zwaną klątwą Ondyny. Każda wizyta to pomoc materialna dla małego Leo, którego historię można poznać bliżej odwiedzając blog: www.leoblog.pl.
„Lekcja stomatologii” to inicjatywa Fundacji „Nadzieja dla Zdrowia” oraz NZOZ Prima-Dent w Warszawie, której celem jest pozytywne wpłynięcie na świadomość, a docelowo na stan i przyszłość uzębienia Polaków oraz wyeliminowanie stresu stomatologicznego. W ramach kampanii organizowane są między innymi lekcje edukacyjne dla przedszkoli, szkół, uniwersytetów trzeciego wieku oraz przedsiębiorstw, w czasie których uczestnicy zapoznawani są z technikami dbania o zdrowie jamy ustnej oraz redukcji stresu stomatologicznego. Kampania została objęta patronatem honorowym Rzecznika Praw Dziecka, Pracodawców RP, Mazowieckiego Kuratora Oświaty, Marszałka Województwa Mazowieckiego, Burmistrza Dzielnicy Mokotów, Burmistrza Dzielnicy Praga Północ, Wydziału Lekarsko – Dentystycznego Warszawskiego Uniwersytetu Warszawskiego, Polskiego Towarzystwa Studentów Stomatologii oraz patronatami medialnymi Stomatologii Współczesnej, infoDENT24.pl, Nowej Stomatologii, Dental Radia, Art of Dentistry oraz Asystentki i Higienistki Stomatologicznej. Akcja promocji zdrowia jamy ustnej u dzieci i młodzieży pod hasłem „Lekcja stomatologii” prowadzona jest od 1999 roku. Do tej pory wzięło w niej udział już ponad 30 tysięcy uczniów.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Dziecko #LIFESTYLE