Data publikacji: 2020-08-31
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Kampania społeczna "Karmię piersią naturalnie" – wyniki internetowej ankiety
Kategoria: Dziecko, LIFESTYLE
W ramach kampanii społecznej „Karmię piersią, naturalnie” prowadzonej przez Mjakmama.pl, opublikowane zostały wyniki ankiety przeprowadzonej wśród użytkowniczek serwisu.
SERWISY INTERNETOWE NAJCZĘSTSZYM ŹRÓDŁEM INFORMACJI DOTYCZĄCYCH KARMIENIA PIERSIĄ DLA MAM
W ramach kampanii społecznej „Karmię piersią, naturalnie” prowadzonej przez Mjakmama.pl, opublikowane zostały wyniki ankiety przeprowadzonej wśród użytkowniczek serwisu.
Swoimi doświadczeniami związanymi z karmieniem piersią podzieliło się ponad 1300 mam, wypełniając ankietę na stronie karmiepiersia.mjakmama24.pl.
96% kobiet zadeklarowało, że karmienie maluszka piersią było ich własną świadomą decyzją. 73% kobiet przyznało, że głównym źródłem informacji dotyczących karmienia piersią jest internet, na drugiej pozycji znalazły się książki ( 39%), na kolejnej ulotki ( 36%). Tylko 35% kobiet korzysta z porad doradcy laktacyjnego, zarówno na samym początku jak i w trakcie karmienia.
Wśród ankietowanych 66% przyznało, że miało w okresie karmienia dziecka dolegliwości w postaci zastoju pokarmu, obrzęku lub zapalenia piersi. Wśród sposobów na złagodzenie dolegliwości związanych z karmieniem, najpopularniejsze są ściąganie pokarmu (55%) oraz okłady: z liści kapusty (33%) , zimne lub ciepłe okłady. 78% badanych mam przyznało, że korzystało z pomocy laktatora.
W drugim etapie kampanii „Karmię piersią, naturalnie” na stronie http://karmiepiersia.mjakmama.pl można przeczytać o doświadczeniach mam związanych z karmieniem naturalnym. Są też liczne porady ekspertów oraz odpowiedzi na problemy i pytania nurtujące użytkowniczki serwisu Mjakmama.pl. Podjęte zostały takie tematy, jak. korzyści płynące z karmienia piersią, wygodne pozycje do karmienia, sposoby na pobudzenie laktacji czy nawał pokarmu, prawa matki po porodzie, a także kwestie z wiązane z budowaniem więzi między matką a dzieckiem, rozwojem emocjonalnym i poczuciem bliskości.
Partnerami merytorycznymi kampanii są: Polskie Towarzystwo Położnych, Polskie Towarzystwo Konsultantów i Doradców Laktacyjnych, Narodowy Instytut Zdrowia – Państwowy Zakład Higieny, Fundacja Rodzić po Ludzku, Poradnikzdrowie.pl. Akcję wspierają partnerzy: Femaltiker, Medela, Nanobebe i woda źródlana Mama i ja.
Akcja „Karmię piersią, naturalnie!” wsparta jest kampanią promocyjną w mediach Grupy ZPR Media oraz w social mediach.
Źródło: Mjakmama.pl., użytkowniczki serwisu, N = 1334, maj – czerwic 2020 r.
O serwisie Mjakmama.pl:
Mjakmama.pl to jeden z najchętniej odwiedzanych polskich serwisów skierowanych do kobiet w ciąży i rodziców. Użytkowniczki znajdą w nim praktyczne porady dotyczące ciąży, zdrowia, rozwoju i wychowania dzieci oraz rodzicielstwa. Serwis zawiera przydatne narzędzia: kalendarze, kalkulatory, testy, filmy poradnikowe, a także prezentuje aktualne trendy.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Dziecko #LIFESTYLE