Data publikacji: 2017-07-04
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Jak często dzieci nudza się w wakacje? Wyniki badania Groupon
Kategoria: Dziecko, LIFESTYLE
Jak często dzieci się nudzą podczas wakacji? Ile wydajemy na zaaranżowanie im czasu? Jak rodzice radzą sobie z planowaniem letnich dni?
Sposób na bezstresowe wakacje? Nieposiadanie piątki dzieci, unikanie siedmiolatków oraz opuszczanie domu o godzinie 14:24
Groupon zbadał trudną sytuację rodziców podczas przerwy wakacyjnej
Średnio, rodzice podpowiadają swojemu dziecku, czym mogłoby się zająć aż 96 razy przez czas trwania wakacji;
Najbardziej prawdopodobne jest, że dziecko zacznie się nudzić o godzinie 14:25;
Rodzice mający piątkę lub więcej dzieci, dwa razy częściej usłyszą od nich, że się nudzą;
Średnio wydamy 1200 PLN na zorganizowanie dzieciom letnich rozrywek.
Warszawa, 26 czerwca 2017r. – Wszyscy rodzice zdają sobie sprawę, że przerwa letnia to zarówno błogosławieństwo, jak i przekleństwo. Wkrótce po hucznym rozpoczęciu wakacji nadchodzi moment, w którym pojawienie się przerażającego, niedającego rodzicom spokoju zdania „Nudzę się” jest tylko kwestią czasu.
Wyniki najnowszych badań, przeprowadzonych przez Groupon w Europie, udowadniają, że rodzice mają decydujący wpływ na sytuację wakacyjną. Jak pokazała ankieta, rodzice średnio 13 razy w tygodniu sugerują dzieciom, czym mogłyby się zająć, by zapewnić sobie rozrywkę podczas letniej przerwy.
Wygląda na to, że dzieci w wieku szkolnym nuda ogarnia niedługo po przerwie obiadowej. Zdaniem rodziców, najprawdopodobniej dziecko stwierdzi, że nie ma się czym zająć o godzinie 14:25. Badania pokazały, że najmłodsi pozostają niespokojni nawet podczas weekendu i zaczynają się nudzić około godziny 14:40.
Wbrew teorii, że im liczniejsze potomstwo, tym lepiej zapewni sobie wzajemną rozrywkę, okazuje się że rodzice mający piątkę lub więcej dzieci prawie dwa razy częściej sugerują im zabawy, wynajdując nawet 25 propozycji zajęć każdego tygodnia. Czterolatki dają rodzicom popalić z największą częstotliwością, w wyniku czego muszą zaproponować im formę spędzania wolnego czasu aż 19 razy w tygodniu. Oznacza to, że podczas przerwy wakacyjnej (2,5 miesiąca) rodzice podpowiedzą dziecku, w jaki sposób może się bawić średnio ponad 96 razy.
W kwestii narzekania na nudę niektórzy rodzice znajdują się w lepszej sytuacji niż inni. Jak pokazała przeprowadzona ankieta, najbardziej prawdopodobne jest, że spośród wszystkich dzieci uczęszczających do szkoły, to właśnie siedmiolatki będą najczęściej, bo prawie 19 razy w tygodniu, uskarżały się na nudę. To nic w porównaniu z rodzicami posiadającymi piątkę lub więcej dzieci, którzy usłyszą aż 33 krzykliwe skargi każdego tygodnia.
Zbliżające się ryzyko przypływu dziecięcej nudy może stanowić usprawiedliwienie dla 67% rodziców, starających się opracować rozkład zajęć jeszcze przed rozpoczęciem wakacji. Co więcej, jako że 50% rodziców martwią koszty letnich miesięcy, wielu zaczyna planować i oszczędzać jeszcze przed końcem roku szkolnego. Jak wskazuje ankieta, rodzice szacują, że przeznaczą około 1200 złotych na zorganizowanie dziecku lub dzieciom zajęć, dzięki którym nie będą się nudzić podczas przerwy w szkole czy przedszkolu. Dodając do tego 660 złotych potrzebnych na pokrycie podstawowych wydatków domowych w czasie wakacji, uzyskujemy kwotę 1860 złotych, którą rodzice muszą zgromadzić.
Aby pomóc udręczonym rodzicom w pełnieniu heroicznej roli przeganiacza nudy, Groupon proponuje całym szereg zajęć, którym można się poświęcić w zaciszu domowym lub poza nim.
“Każdego dnia jesteśmy bombardowani obrazami idealnej rodziny, relaksującej się podczas wakacji lub uczestniczącej w spokojnej sesji czytelniczej. Wiemy doskonale, że rzeczywistość jest przeważnie dużo bardziej chaotyczna” – mówi Krzysztof Wnęk, Dyrektor Zarządzający Groupon w Polsce, a prywatnie tata dziewczynki w wieku szkolnym. „W Groupon pracuje wielu wspaniałych rodziców, którzy niczym superbohaterowie starają się zapewnić swoim dzieciom rozrywkę. Czasami jednak w życiu każdego z nas zaczynają się schody. Posiadanie w zanadrzu kilku pomysłów może okazać się pomocne, szczególnie podczas tych okrutnych momentów, gdy twoje znudzone dziecko zaczyna wyprowadzać cię z równowagi”.
Dodatkowe informacje
W badaniu przeprowadzonym przez Opinium Research w maju 2017 wzięło udział 2 tysiące osób będących rodzicami dzieci uczęszczających do szkoły podstawowej lub gimnazjum w pełnym wymiarze godzin. Badane rodziny pochodziły z Polski, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Włoch i Hiszpanii.
O Groupon
Groupon stara się wprowadzić nową, uniwersalną zasadę dotyczącą rynku usług, tworząc bogatą ofertę mobilną i internetową, z pomocą której ludzie odkrywają nieznane, niesamowite miejsca, zajęcia, potrawy przy okazji oszczędzając. Umożliwiamy handel w czasie rzeczywistym, proponując konkretne usługi, podróże czy wydarzenia na żywo, dzięki czemu odbiorcy mają szansę dowiedzieć się, co ich miasto ma do zaoferowania. Groupon zmienia sposób, w jaki małe przedsiębiorstwa zdobywają i utrzymują klientów, zapewniając elastyczne, skalowalne narzędzia oraz rozwiązania umożliwiające ich efektywny rozwój.
Aby pobrać najlepiej ocenianą aplikację Groupon, odwiedź stronę www.groupon.pl/mobile
Aby móc wyszukiwać interesujące oferty, odwiedź stronę www.groupon.pl aktywuj subskrypcję Groupon.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Dziecko #LIFESTYLE