Data publikacji: 2021-02-24, 15:30
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Arval rośnie mimo pandemii. Polska flota firmy wzrosła w 2020 r. o 25%
Kategoria: BIZNES, Motoryzacja,
Prawie 1,4 mln (+6,4% r/r*) pojazdów w wynajmie na świecie. Plasuje to Arval jako lidera europejskiego rynku wynajmu długoterminowego z pełną obsługą**
48 420 wynajętych pojazdów w Polsce (+25% r/r). Sukces polskiego oddziału – umocnienie pozycji lidera polskiego rynku CFM w segmencie firm międzynarodowych i korporacji oraz duży sukces wdrożonej oferty detalicznej (małe firmy, klienci indywidualni) – wzrost sprzedaży o 80% r/r
Arval rósł szybciej niż rynek mimo obostrzeń związanych z Covid-19
Ze wszystkich rynków Arval na świecie, Polska odnotowała najwyższy procentowy wzrost floty rok do roku, a zespół Arval Polska został ogłoszony najlepszym zespołem roku
2020 rokiem nowego, ambitnego planu strategicznego Arval Beyond
Ofensywa biznesowa z nowymi usługami: Arval Bike Lease, Arval Car Sharing, wynajem konsumencki
Arval, lider rynku wynajmu długoterminowego z pełną obsługą oraz nowych rozwiązań w zakresie zrównoważonej mobilności, podsumował wyniki operacyjne za 2020 rok. Spółka z Grupy BNP Paribas może mówić o roku pełnym sukcesów, mimo bardzo trudnych okoliczności biznesowych.
W 2020 roku flota wynajmowana przez Arval na świecie wzrosła o 6,4%* w porównaniu do 2019 roku, osiągając poziom 1 381 555 pojazdów. Flota finansowana przekroczyła w 2020 roku granicę miliona pojazdów. Wynajem dla sektora Retail (małe firmy, klienci indywidualni) wzrósł o 15,7%, w tym 100 000 pojazdów w ramach wynajmu dla osób prywatnych. Segment wynajmu średnioterminowego (MTR) zwiększył się o 6%. Arval działa obecnie w 30 krajach i zatrudnia 7200 pracowników, którzy obsługują na co dzień 300 000 klientów.
Bardzo dobry rok Arval w Polsce
Arval Service Lease Polska, lokalny oddział firmy, był w 2020 roku liderem wzrostów w całej Grupie. Spółka na koniec 2020 roku zarządzała już flotą 48 420 wynajętych pojazdów, co w stosunku do 2019 roku stanowi wzrost aż o 25%.
– 2020 rok stał pod znakiem wydarzeń, które nie miały precedensu. Dla wszystkich sytuacja związana z pandemią COVID-19 i kolejnymi lockdownami była zaskoczeniem, dlatego wiele firm, także naszych klientów, znalazło się w bardzo trudnej sytuacji. Było dla nas oczywiste, że elastyczne podejście do warunków umów i wprowadzenie nowych usług odpowiadających na nowe potrzeby rynku, jest absolutną koniecznością. Sam wynajem długoterminowy okazał się też dobrym rozwiązaniem na kryzysowe czasy – zapewnia bowiem mobilność, bez dużego, jednorazowego wydatku – mówi Robert Antczak, dyrektor generalny Arval Service Lease Polska.
Jak pokazuje raport Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów podsumowujący 2020 rok, wynajem długoterminowy zwiększył w zeszłym roku swój udział w całkowitej sprzedaży nowych samochodów do firm o 1,9% w porównaniu z rokiem 2019. W ubiegłym roku co czwarte (24%) nowe auto firmowe trafiało do przedsiębiorców w ramach wynajmu długoterminowego.
Druga połowa roku była dla Arval w Polsce prawdziwą ofensywą biznesową, opartą na założeniach strategii Arval Beyond.
– Latem i jesienią wprowadziliśmy cały szereg innowacyjnych usług będących odpowiedzią na nową pandemiczną „normalność”, a także krokiem w kierunku nowej strategii zrównoważonej mobilności Arval Beyond. Zaoferowaliśmy naszym klientom możliwość wynajmu długoterminowego rowerów, w tym także elektrycznych, w ramach usługi Arval Bike Lease. Ruszyliśmy z naszą platformą Arval Car Sharing, która umożliwia pracownikom firm współdzielenie służbowych aut. Wyszliśmy też z naszymi usługami do osób prywatnych, które mogą wynajmować pojazdy na takich samych zasadach, jak firmy. Dużym osiągnięciem było też stworzenie nowej, wygodnej platformy do sprzedaży samochodów poleasingowych www.uzywane-arval.pl, gdzie w sposób zdalny można zamówić auto dostępne od ręki – mówi Robert Antczak.
Na szczególną uwagę w 2020 roku zasługuje wzrost sprzedaży w sektorze Retail – aż o 80% r/r. Jest to związane z wprowadzeniem do oferty na szeroką skalę wynajmu konsumenckiego, a także stworzenie całkowicie zdalnego procesu sprzedaży, tak istotnego w dobie obostrzeń sanitarnych. W 2020 r. Arval rozszerzył też współpracę partnerską w ramach programu White Label o marki Land Rover i Jaguar, utrzymując jednocześnie funkcjonowanie programów z markami Kia, Hyundai oraz Opel.
Dobry rok polskiego oddziału Arval potwierdzają branżowe nagrody: Fleet Derby i Fleet Leader, przyznane przez czytelników magazynu „Fleet”, a także tytuł Lidera Elektromobilności uzyskany na podstawie badania przeprowadzanego przez PwC Polska oraz Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA).
2020: mocny rok mimo pandemii
Podczas sytuacji kryzysowej związanej z pandemią COVID-19, w zespołach Arval na całym świecie nastąpiła pełna mobilizacja, by zapewnić ciągłość obsługi klientów. Dzięki zaawansowanej infrastrukturze IT, od marca 2020 roku niemal wszyscy pracownicy Arval mogli bezpiecznie pracować z domu.
W czasie kryzysu, Arval aktywnie wspierał także swoich klientów, oferując elastyczność w zakresie warunków umów i przedłużania kontraktów. W odpowiedzi na nowe potrzeby w zakresie mobilności po pierwszej fazie lockdownu, Arval uruchomił w maju 2020 roku ofertę "The Journey Goes On", która miała na celu wsparcie klientów w powrocie do normalnej działalności biznesowej, dzięki bezpiecznym, zrównoważonym i efektywnym kosztowo rozwiązaniom mobilnym.
Firma rozszerzyła też swoją strategię remarketingową, uzupełniając działania sprzedażowe skierowane do sektora B2B o ofertę dla osób prywatnych, a wszystko to w wygodnym i bezpiecznym, w pełni zdalnym procesie obsługi klienta.
Arval wspierał także tych, którzy stanęli na pierwszej linii walki z COVID-19 – firma przekazała nieodpłatnie blisko 350 pojazdów do użytku przez pracowników służby zdrowia w 12 krajach. Niemal 30 z nich trafiło do polskich placówek medycznych, m.in. w województwach: warmińsko-mazurskim, wielkopolskim i mazowieckim.
Najważniejsze wydarzenia w 2020 roku
Po obchodzonej w 2019 roku 30. rocznicy działalności, Arval postawił kolejny krok milowy w swojej historii, prezentując w październiku 2020 roku nowy plan strategiczny Arval Beyond. Dzięki niemu firma jest gotowa do rozwoju w świecie nowej normalności, przy wykorzystaniu swoich dotychczasowych atutów, ale w oparciu o nowy model biznesowy dostosowany do aktualnych potrzeb klientów.
Na Arval Beyond składają się cztery oferty:
360° Mobility, czyli mobilność oparta nie tylko na samochodach
Connected & Flexible – technologia w służbie klientów Arval
Arval Inside – budowanie silnych partnerstw
Good for you, Good for all – zrównoważony rozwój jako podstawa
Kierując się odpowiedzialnością wobec swoich klientów i społeczeństwa, Arval opracował w 2020 roku strategię CSR jako odpowiedź na palące kwestie związane ze środowiskiem naturalnym. Wyznaczył w niej niezwykle ambitne cele na rok 2025: pół miliona pojazdów zelektryfikowanych w wynajmie (w tym 25 tys. takich pojazdów w Polsce) i obniżenie o 30% średniej emisji CO2 dla całej floty. W 2020 roku Arval jeszcze bardziej stał się orędownikiem elektromobilności i pod względem zamówień na pojazdy w pełni elektryczne (BEV) rozwijał się znacznie szybciej niż rynek.
W skali międzynarodowej natomiast, Arval mocno angażuje się również w kwestię różnorodności, na przykład poprzez program kariery "Arval Women in Action", w przekonaniu, że dzisiejsze kobiety utorują drogę do sukcesu tym, które wejdą na rynek pracy w przyszłości.
W 2020 roku Arval w zgodzie z nową ofertą Arval Inside odnowił lub nawiązał współpracę z ważnymi partnerami na całym świecie, m.in. z firmą SIXT (Niemcy, Francja, Holandia, Wielka Brytania i Belgia) oraz grupą CaixaBank Payments & Consumer w Hiszpanii i Portugalii. Podpisano również nową umowę o współpracy z Unicredit Bank Austria. Wszystkie te partnerstwa wiążą się z silnym naciskiem na rozwiązania z zakresu współdzielonej, zintegrowanej i zelektryfikowanej mobilności.
Wzrost Arval w 2020 roku nastąpił nie tylko dzięki silnym partnerstwom, ale także dzięki ekspansji geograficznej. Firma wzmocniła swoją obecność w Ameryce Łacińskiej, otwierając nowe biura w Kolumbii, we współpracy z firmą Relsa.
2021: poszerzenie horyzontów w pierwszym roku obowiązywania strategii Arval Beyond
W 2021 roku Arval dążył do realizacji celów wyznaczonych w nowej strategii. Wśród projektów na ten rok znajdują się m.in.:
Nowe usługi, aby lepiej zaspokajać potrzeby firm: Mobility Hub, Mobility App, Mobility Consulting, w ramach oferty 360° Mobility.
Plan podwojenia rynku zamówień pojazdów elektrycznych (BEV), wspierany przez nowy projekt CSR, który zostanie uruchomiony w czerwcu 2021 roku.
Ambitny program partnerstw z mocnymi lokalnymi markami, aby dotrzeć do nowych grup klientów oraz kolejnych krajów.
"Kryzys w 2020 roku potwierdził, że priorytety, które zdefiniowaliśmy w strategii Arval Beyond są odpowiedzią na potrzeby klientów. Arval jest dziś jeszcze silniejszy i wyróżnia się na rynku pod względem wyników, pionierskiego podejścia i odpowiedzialnej społecznie postawy. Jestem bardzo pewny tego roku; mamy przed sobą wiele projektów i inicjatyw. Inwestycje, których dokonujemy dzisiaj, wzmocnią naszą wizję przez rok 2021 i kolejne lata. Naszym celem na ten rok jest wzrost floty wyższy od ubiegłorocznego – komentuje Alain van Groenendael, prezes i dyrektor generalny Arval.
* Dynamika wzrostu na koniec okresu 2019-2020 na bazie porównywalnej
** Multibrandowy wynajem długoterminowy z pełną obsługą
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki: